tisdag 17 april 2012

Fortsätter träna

Inser att det är länge sedan jag skrev här men det har varit intensiva veckor. Var lite orolig över hur det skulle ha gått med vikten under påsk. Med alla utflykter blev det ju inte mycket tränat under själva påskhelgen. Däremöt blev det både mackor och varm choklad när vi var ute.(Gjorde visserligen egen choklad så den blev avsevärt mindre söt än köpespulver) Åt dessutom godis en dag under påsken, så jag räknade med att ha gått upp något kilo som jag nu skulle behöva ta en andra gång. Men gissa om jag blev glad när jag trots allt gått ner ett halvt kilo över påsken.

I övrigt har jag fortsatt träna. Kör minst ett pass per dag och utmanar mig själv allt mer. Idag på gåbandet körde jag intervaller med riktigt kraftig lutning. Körde nämligen några intervaller på maxlutning och hastighet 10 min/km, andra intervaller på högre hastighet och ingen lutning. Då är jag uppe i en hastighet så jag nästan får småspringa. Snart kan jag nog testa intervaller där jag faktiskt försöker springa på riktigt.

Har varit två gånger på nya gymmet inne i stan och kört där. Det är jättefint där. Imorgon blir det dock cirkelträning på StepIn. Kommer att sakna Caroline som åker till Stockholm. Sedan missar jag veckan därpå. Men 2 maj kör vi förhoppningsvis tillsammans igen.

Igår var jag och träffade Peter för en genomgång av styrkeprogram som jag kan köra. Fick två fina program som jag ska börja köra nu. Samtidigt berättade han att han ska köra Crossfit pass på fredagar inne i stan. Ska testa det när jag kommer hem från Dalarna.

Det känns kanonbra att hålla i träningen på samma sätt som tidigare. Jag har ju trots allt bara nått halvvägs till mitt mål;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar